länge sen sist?

ja, det kan man säga.

Det har hänt en hel del sedan jag har uppdaterat denna bloggen. Jag har nu bott i Florø i över ett år. Det är faktiskt väldigt fint här, när det inte regnar dock. ;-s

Jag har bytt jobb, blev så trött av att bara jobba kvällar på restaurangen och när jag fick ett erbjudande om att börja på gullsmeden istället var det en självklarhet.
Är faktiskt på jobb där just nu. Men det är fredag och kanske inte så många som har lust att shoppa efter en lång arbetsvecka, så jag har tid att skriva lite här. :)

Jag har hunnit flytta runt lite också. Från en hemsk källar lägenhet flyttade jag o vegard in hos hans föräldrar vilket var mycket bättre vill jag lova. Och nu har vi köpt oss en lägenhet, fast det är väl kanske mer som ett hus kan man säga. Jag trivs då redan som fisken i vattnet :)

Jag har blivit moster också, börjar nästan känna mig lite gammal nu, speciellt eftersom att jag snart blir faster också.
Men det är så kul, så kul :)

Henrik och Nattis har varit och hälsat på i en vecka nu, och det var hur kul som helst. Dem åkte idag, så jag kan tänka mig att det kommer kännas riktigt tomt där hemma.
Vi har fiskat massa och ätit hur mycket god mat som helst. Jag har kommit fram till att det inte finns så otroligt mycket att göra här i Florø när det regnar.

Snart kommer mamma och pappa också och hälsar på och det kommer bli super kul :) Hoppas att det blir lika bra väder som förra året dem var här.
Och efter det blir det att resa hem till sverige. Så jag hinner träffa alla där hemma i sommar. Vi kommer förhoppningsvis stanna i 2 veckor, fast helst hade jag ju stannat 1 månad minst.

Snart är jag klar på jobb och då blir det att åka hem och dammsuga och städa och sen hänga upp dem fina gardinerna som henrik o nattis köpte med åt oss. Börjar snart att bli ordning hemma och då ska jag ta lite bilder och lägga ut här så får ni se.
Har målat om väggarna i vardagsrummet, köket och sovrummet, resten får vi nog ta som det kommer. Men jag tror minsan att det kommer bli riktigt fint när vi fått lite ordning.

Sen hoppas jag på besök från syster o micke och lilla willy i sommar eller slutet av sommaren kanske. Vi får se hur det blir med det :)

Vi får se om jag kan komma ihåg att blogga lite nu och då. Men än så länge kan jag inte lova något. Däremot har jag ju många långa sega dagar på jobbet så det blir väl mest när jag är här som jag kommer skriva ;)

Nu är det dags att städa lite här innan jag får stänga.

ha det ;p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0